#content_container

Fieldlab Betekeniseconomie

vlag eng 1.png

 

Coördinator
Remko van der Pluijm

Locatie
Kralingse Zoom (let op: locatie kan afwijken)

Studiepunten
30 EC (Voltijd)

Voertaal
Nederlands & Engels

 

 

 

 

Wat leer je? 

Steeds meer organisaties rekenen "positieve sociale impact" tot hun organisatiedoelstellingen. Maar hoe bereik je dat? Je leert hoe je de negatieve impact van organisaties kunt verminderen en natuurlijk hoe ze door anders te ondernemen juist een positieve bijdrage kunnen leveren die echt duurzaam is. In dit programma doe je kennis op over hoe netwerken van organisaties, mensen en publieke partijen samen waarde kunnen creëren ("meervoudige waarde"). Dit vereist systeemdenken en een nieuwe taal van waarde. Je leert hoe je het perspectief van ondernemers kunt veranderen en neemt hen mee in de eerste kleine stappen om die verandering te realiseren. Via transitiemanagement en verandermanagement leer je hiervoor precies de juiste kennis en vaardigheden toe te passen. Daarnaast leer je om zelf stelling te nemen. Wat vind jij belangrijk in deze transitie? Jij bent immers de professional van morgen! 
 

Je werkt bijvoorbeeld aan... 

Verstegen Spices & Sauces is een bedrijf dat begrijpt dat duurzaamheid geen modewoord is. Het voegt de daad bij het woord met zijn talrijke duurzaamheidsprojecten. Zo zijn er 876 zonnepanelen op het dak van Verstegen geplaatst, is het vrachtwagenpark volledig CO2-neutraal en werken er 92 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in de sociale werkplaats van Verstegen. Je helpt bedrijven die nog niet zo ver zijn als Verstegen om te zien hoe ze het verschil kunnen maken. Dicht bij hun eigen normen en waarden. Je neemt kleine stapjes met het bedrijf en werkt toe naar een grote droom. 


Wie kan deelnemen aan dit programma? 

Bedrijfskunde 
Commerciële Economie: Creative Marketing & Sales 
Commerciële Economie: Marketing of Social Business 
Commerciële Economie: Global Marketing & Sales 
Finance & Control 
Human Resource Management 
International Business - Specialisation Marketing